Disqus Shortname

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το Βρετανικό Μουσείο αντιμέτωπο με δίωξη για άρνηση 3D σάρωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα


 

Το Βρετανικό Μουσείο είναι αντιμέτωπο με νομικές ενέργειες από έναν από τους κορυφαίους οργανισμούς διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς του Ηνωμένου Βασιλείου, λόγω της άρνησής του να επιτρέψει την τρισδιάστατη σάρωση ενός κομματιού της συλλογής των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Το Ινστιτούτο Ψηφιακής Αρχαιολογίας (IDA) έχει δηλώσει ότι θα επιβάλει άμεσα ασφαλιστικά μέτρα κατά του μουσείου. «Θα υποβάλουμε καταγγελία μέχρι το τέλος της εβδομάδας ζητώντας από το δικαστήριο να διατάξει το Βρετανικό Μουσείο να ικανοποιήσει το αίτημά μας», δήλωσε στον Guardian ο Roger Michel, εκτελεστικός διευθυντής του IDA. «Θέλουμε να αντιμετωπίσουν την αίτησή μας με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που θα χειρίζονταν παρόμοια αιτήματα. Η άρνησή τους ήταν ιδιότροπη και αυθαίρετη».

Το ινστιτούτο που εδρεύει στην Οξφόρδη ήλπιζε, με τις ευλογίες του μουσείου, να αναπαράγει μια από τις ανάγλυφες μετόπες από τη νότια πρόσοψη του ναού του Παρθενώνα ως «απόδειξη της ιδέας». Το 2016 ανακατασκεύασε την αψίδα του θριάμβου στην Παλμύρας της Συρίας από αιγυπτιακό μάρμαρο με βάση φωτογραφίες μετά την καταστροφή του μνημείου από την τρομοκρατική τζιχαντιστική οργάνωση «Ισλαμικό Κράτος».

Κάποιοι υποστηρικτές αυτής της ιδέας πιστεύουν ότι η τρισδιάστατη απεικόνιση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο για τη δημιουργία αντιγράφων των κλασικών θησαυρών, αλλά και για την επίλυση της μακροχρόνιας διαμάχης μεταξύ Αθήνας και Λονδίνου για την κληρονομιά των μαρμάρων του Παρθενώνα. Οι σαρώσεις θα επέτρεπαν σε έναν γλύπτη ρομπότ να αναπαράγει τα έργα τέχνης με ακρίβεια κάτω του χιλιοστού χρησιμοποιώντας το ίδιο πεντελικό μάρμαρο από το οποίο είχαν κοπεί τα πρωτότυπα, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ψηφιακής Αρχαιολογίας (IDA) που τάσσεται υπέρ του επαναπατρισμού των μαρμάρων στην Ελλάδα.

«Στόχος μας είναι να δώσουμε στους ανθρώπους την ευκαιρία να δουν πόσο εκπληκτικό μπορεί να είναι ένα αντίγραφο», δήλωσε ο Michel, ένας Αμερικανός δικηγόρος με σπουδές στο Χάρβαρντ, που ίδρυσε το ινστιτούτο IDA. Το ινστιτούτο αυτό έχει συνεργαστεί με την Unesco, και περιγράφει ως αποστολή του τη διατήρηση και αποκατάσταση αρχαίων αντικειμένων σε μια εποχή που τα αναντικατάστατα αντικείμενα βρίσκονται υπό «προφανή κίνδυνο» να χαθούν για πάντα.
«Τα αντίγραφα [των γλυπτών του Παρθενώνα] στο παρελθόν ήταν γύψος χαμηλής ποιότητας. Αυτό θα είναι καλύτερο. Θα βοηθήσει τους ανθρώπους να δουν και να αισθανθούν τις δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας με τρόπους που οι λέξεις δεν μπορούν να περιγράψουν».

Ο Peter Higgs, ο υπεύθυνος φύλαξης των ελληνικών και ρωμαϊκών αρχαιοτήτων του μουσείου, παραδέχτηκε ότι η ψηφιακή σάρωση των γλυπτών του 5ου αιώνα π.Χ. θα μπορούσε να «ξεκλειδώσει νέες ανακαλύψεις», αλλά το ινστιτούτο IDA ενημερώθηκε μέσω email ότι το αίτημά του δεν μπορούσε να διευκολυνθεί, πέντε εβδομάδες μετά την υποβολή του.

Ο Michel και η ομάδα του επισκέφτηκαν το Βρετανικό Μουσείο την περασμένη εβδομάδα παρά την απαγόρευση, για να σαρώσει το κομμάτι από το πάτωμα της γκαλερί Duveen. Ο οργανισμός υποστήριξε ότι ήταν μέσα στα δικαιώματά του να το κάνει, καθώς οι οδηγίες του ίδιου του Βρετανικού Μουσείου «επιτρέπουν ξεκάθαρα» τη χρήση λογισμικού 3D για τη λήψη εικόνων των αρχαιοτήτων στη γκαλερί, είπε.

Η είδηση, ωστόσο, προκάλεσε οργή στο μουσείο. «Το Βρετανικό Μουσείο ανησύχησε πολύ όταν άκουσε ότι πραγματοποιήθηκε μη εξουσιοδοτημένη σάρωση στις γκαλερί μας. Οποιαδήποτε τέτοια δραστηριότητα θα συνιστούσε παραβίαση των κανονισμών τωνεπισκεπτών μας», ανέφερε μια δήλωση.

«Λαμβάνουμε τακτικά αιτήματα για σάρωση της συλλογής από ένα ευρύ φάσμα ιδιωτικών οργανισμών και δεν είναι δυνατό να τα φιλοξενήσουμε όλα αυτά τακτικά».

Μετά την απειλή του IDA για προσφυγή στη δικαιοσύνη, εκπρόσωπος του μουσείου έστειλε δήλωση στον Guardian με την οποία επανέλαβε ότι δεν ήταν δυνατό να ικανοποιηθούν τακτικά όλα τα αιτήματα από «ιδιωτικούς οργανισμούς – όπως το IDA – μαζί με ακαδημαϊκούς και ιδρύματα που επιθυμούν να μελετήσουν τη συλλογή», λέγοντας ότι είναι σημαντικό για αυτό «οποιοδήποτε αίτημα να υποστηρίζεται δεόντως, ώστε, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, να μπορούμε να διασφαλίσουμε τα υψηλότερα επίπεδα ποιότητας και ακαδημαϊκής αυστηρότητας». Πρόσθεσε ότι χρησιμοποιεί ήδη τεχνολογίες αιχμής για να εξερευνήσει και να μοιραστεί τη συλλογή του και πως έχει διευκολύνει τις επισκέψεις από το Μουσείο της Ακρόπολης το 2013 και το 2017 για τρισδιάστατη σάρωση.

Πηγή:  ΕΦ ΣΥΝ.GR


ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ 6199/2015 ΣΥΝΕΠΩΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΕΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΨΗΦΟΘΗΡΙΑ.

Ι. ΘΕΣΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ - ΒΟΥΛΗ

1.0 Επιτροπές Έρευνας και Ελέγχου

1.1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
 
1.2.1. Η Επιτροπή Ελέγχου Δημοσίου Χρέους: Θα προβεί σε μια ενδελεχή έρευνα, για τον έλεγχο την αξιολόγηση και τη δομή του δημοσίου χρέους σε βάθος χρόνου, τόσου ώστε να αποδειχτεί στο σύνολο η αλήθεια, με την επικουρία ομάδας παγκοσμίως αποδεκτών εμπειρογνωμόνων ελεγκτών. Ο έλεγχος θα περιλαμβάνει χωρίς να είναι περιοριστικό, το πως δημιουργήθηκε το Δημόσιο χρέος, ποιοί ήταν οι δανειστές, με τι συμβάσεις δεσμεύτηκε το κράτος και η τήρηση αυτών, ποιός γνωμάτευσε και αποφάσισε επ' αυτών, θα πιστοποιηθεί εάν και εφόσον είναι απεχθές το χρέος, εάν τα χρήματα έφτασαν και πόσα έφτασαν στην Ελλάδα, πως τοκίστηκε το εκάστοτε δάνειο, ποιός διαχειρίστηκε τα χρήματα που λήφθηκαν, που επενδύθηκαν, η έκδοση/ ακύρωση των ομολόγων κ.ο.κ.
1.2.2. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιου χρήματος από εσωτερικά όργανα ή εξωτερικά καθώς και το ρόλο των συμβουλευτικών, ελεγκτικών εξωτερικών, ιδιωτικών ή και κρατικών συμβούλων.
1.2.3. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιας περιουσίας, γεωστρατηγικών περιουσιών, συμβάσεις (πώλησης, ενοικίασης, διαχείρισης, κατασκευής),
1.2.4. Επιτροπή ελέγχου για όλα τα Δημόσια Ασφαλιστικά Ταμεία και όλων των άλλων ταμείων άμεσα ή έμμεσα σχετικών με αυτά, φανερών ή μυστικών, χωρίς να είναι περιοριστικό στα προαναφερθέντα, για τους ισολογισμούς, τις συμβάσεις, διαχείριση, παράπλευρες πράξεις με χρήση των κεφαλαίων κ.ο.κ.
1.2.5. Επιτροπή υπεύθυνη για τον έλεγχο των Τραπεζικών Ιδρυμάτων, λειτουργία, εγγυήσεις και βάρη, ,διαχείριση των κεφαλαίων και επενδύσεις που έγιναν απ' αυτά, συγχωνεύσεις, κεφαλαιοποιήσεις και ανακεφαλαιοποιήσεις, η μετοχική σύνθεση σε όλα τα επίπεδα μέχρι το τελικό φυσικό πρόσωπο για το 100 % της δομής, περιουσιακό χαρτοφυλάκιο, χρηματοοικονομικά εργαλεία που έχουν εκδοθεί από τις τράπεζες και προς ποιες κατευθύνσεις, λειτουργία και συμβάσεις με δανειολήπτες.
1.2.6. Έλεγχος για την λειτουργία, επενδύσεις, αξιολογήσεις, ενέργειες κτλ του Τ.Χ.Σ., του ΤΑΙΠΕΔ καθώς και όλων των άλλων (τοπικών ή εξωτερικών) ταμείων και φορέων που συστάθηκαν και που διαχειρίστηκαν Ελληνική Δημόσια περιουσία και όλων των σχετικών των εμπλεκομένων με αυτά.
1.2.7. Έλεγχος οικονομικών καταστάσεων, υποχρεώσεων, περιουσιακών στοιχείων, έλεγχος ταμείων, δομή μισθολογίων, κτλ όλων των Περιφερειακών γραφείων, Νομαρχείων και Δήμων.
1.2.8. Έλεγχος των εξοπλιστικών ταμείων και των ταμείων μυστικών κονδυλίων.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΥΣΤΑΤΗ ΩΡΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΔΕΡΦΟΥΣ ΜΑΣ ΝΑ ΕΝΩΘΟΥΜΕ,ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΘΕΣΗ!!!
ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΛΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΟΥ.


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
6977868000 - 6907847307
esymygdonias@gmail.com
isaakostas@gmail.com

ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ Ε.ΣΥ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ FB:
https://www.facebook.com/pg/esymygdonias

ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ YOUTUBE
https://www.youtube.com/channel/UC1GX6dXuXx706l-nfsST_8w/videos

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:https://www.e-synews.gr

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
https://www.dropbox.com/s/vyaw1vtv3m8y11p/ΔΙΑΚHΡYΞΗ-ΕΣΥ-ΤΕΛΙΚΟ.pdf?=0

 

Δεν υπάρχουν σχόλια